środa, 10 czerwca 2015

Taktyka na Mistrzostwa Świata w szachach bieganych

Dzisiaj wreszcie udało mi się przebiec 10 km poniżej 55 minut. Pierwszy raz w tym sezonie, bo przecież potrafiłem zejść poniżej 50 min. W czasie biegu zastanawiałem się jaką przyjąć taktykę w tych mistrzostwach? Na dzień dzisiejszy byłem ... najstarszym zgłoszonym zawodnikiem. Nie wiem jakie umiejętności biegowe mają przeciwnicy. Według szachowych, to jestem poza podium. Czy zatem grać szybko ostrożne posunięcia, tak aby było ich dużo i aby było dużo biegania i liczyć na lepszą kondycję? Czy może ... skoncentrować się na dokładnej grze, obliczonej na szybkie zwycięstwo. Czy z mocnym szachistą brać remis, czy próbować go zamęczyć? Pewnie receptą na sukces będzie odpowiednie wyważenie proporcji między umysłem a ciałem.
__
Ponad rok temu opracowałem regulamin SZACHOBIEGÓW ale tam potrzebne były zegary elektroniczne i przeliczanie (odejmowanie), to trochę skomplikowane. W Marzeninie wystarczą zwykłe zegary i ... nie wiadomo ile się człowiek nabiega. Teoretycznie średnio partia ma ok, 40 posunięć. Każde posunięcie x25 m to 1000m, czyli 1 km ale jeśli partia bedie miała 80 posunięć, to trzeba będzie pokonać 2 km. Ja na 2 km potrzebuję 10-11 minut czyli połowę partii będę biegał a połowę grał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz