sobota, 27 stycznia 2024

Dobro i zło

 

Sezon studniówek w pełni. Ja sam zrezygnowałem z zaproszenia, bo mnie to "nie ciągnie". Generalnie ...

„Dobro i zło – ich pochodzenie i miejsce w świecie. Omów zagadnienie na podstawie znanych Ci fragmentów Biblii. W swojej odpowiedzi uwzględnij również wybrany kontekst” – tak brzmiało ostatnie pytanie jawne z Biblii na maturę ustną, jednak zgodnie ze zmianami zostało ono usunięte i nie będzie obowiązywać na tegorocznym egzaminie.
__
Jutro 32 Finał WOŚP. Nie pamiętam dokładnie jak wcześniej pisałem i czy tu pisałem. Natomiast mogę napisać, że przez wiele lat Wapno było liderem jeśli chodzi o wyniki zbiórek w powiecie wągrowieckim. Ta najmniejsza i ... najbiedniejsza gmina dawała z siebie najwięcej i ... ja się akurat z tego nie cieszyłem. Tzn. sama impreza jako miejsce spotkania społeczności i wspólnego "świętowania" ok, ale ... bicie rekordów, to już mi się nie aż tak podobało. Ja sam uczestniczyłem w tych imprezach ale w bardzo małym wymiarze. Robiłem "Szachotron", który też dokładał się do zbiórki ale były to małe kwoty. Na jutro też wystawiłem dwie szachownice.
__
Za 10 tygodni wybory samorządowe i ... też nie wiedziałem, czy startować, czy nie? Pierwotnie chciałem nawet samodzielnie stworzyć komitet i wystartować wykorzystując popularność wśród młodzieży. Później pomyślałem, że trzeba absolutnie dać sobie spokój i żadnym wypadku nie wchodzić w to bagno. A jak się skończy? Kilka dni temu dostałem SMS od wicestarosty, żeby  wystartować znów z listy Samorządności. Ponieważ byłem na etapie negacji tych wyborów, więc pierwotnie dałem do zrozumienia, że nie bardzo. Dostałem kolejne wiadomości, że trzeba o szachy się troszczyć itd. i  ... ostatecznie się zgodziłem. 
__
Gdzie zatem jest granica między dobrem a złem?

1 komentarz:

  1. Jeśli rzeczywiście Pan się zdecyduje kandydować to na pewno ma Pan mój głos. :) W zasadzie już pomału można rozpoczynać kampanię wyborczą. :)

    OdpowiedzUsuń