piątek, 8 kwietnia 2022

Przy okazji


 Wstawiony film jest "przy okazji" tego wpisu. Sam tytuł wpisu ma związek z trochę inną sprawą. Otóż w poprzedni piątek grając z młodymi szachistami zacząłem rozmowę o szkole. Zainteresowało mnie jak wyglądają ich lekcje szachów, bo dowiedziałem się, że mają w szkole. Dzieci jak to dzieci powiedzą wszystko, a więc mówiły, że ich pan na ogół coś robi w komputerze a oni sobie grają, ale wielu uczniów to nadal wcale nie umie grać w szachy. Później był poniedziałek w Wapnie na szachach i tam pojawił się nowy uczeń, który niedawno przeniósł się z innej szkoły i tam też miał szachy. Tak wyszło, że przyszło mu grać z dziewczyną, która od jesieni uczęszcza na szachy i w konfrontacji z moimi wychowankami stale przegrywała, ale teraz ... z nowicjuszem (szkolonym przez nauczycielki "z papierami") dostała wiatru w żagle i wszystko wygrywała. Postanowiłem podzielić się moimi przemyśleniami z uczniami. Chodzi mi o to jak duża wiedza nauczyciela ma wpływ na postępy w szkoleniu, ... bo ma. Ja np. wiem, że w tych przedmiotach, których uczę w technikum jeszcze trochę brakuje mi doświadczenia i wiedzy. Mam jednak zamiar nadrobić zaległości i wtedy efekty pewnie będą lepsze. Na chwilę obecną robię, co potrafię. Teraz jeszcze wrócę do poprzedniego piątku. Szachiści przyznali mi się wtedy, że mają kłopoty z matematyką (kiepskie oceny), więc ja przyznałem się, że jestem nauczycielem matematyki i trochę im potłumaczyłem wyrażenia matematyczne, pokazałem im strony (matzoo.pl i szaloneliczby.pl) pokazałem swoje filmy matematyczne. Dzisiaj gdy się pojawiłem, to ... zaraz zaczęli mi się chwalić jak im się poprawiło z tej matematyki, że już nie są zagrożeni i było widać, że ... ich samoocena i samopoczucie wzrosły. Naprawdę wiele rzeczy można zrobić "przy okazji". 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz