wtorek, 9 czerwca 2020

Niewidzialna ręka rynku


(Wpis dotyczy zamówienia medali na turniej szachowy - medale będą sfinansowane w części z funduszy publicznych)
Tytuł wpisu nie jest przypadkowy. Owszem, będąc dzieckiem, oglądałem pogramy dla dzieci i był tam taki program skierowany głównie do harcerzy "Klub niewidzialnej ręki", gdzie chodziło o to, by pomagać starszym ludziom (.np). Jednak tym razem bardziej chodzi mi o metaforę Adama Smitha. Zobaczymy, jak się firmy postarają? Czy pierwotna firma opuści cenę? (300 zł za projekt graficzny, przy którym prawie nic nie musieli robić*) Czy nowa firma zaoferuje ciekawe, nowe rozwiązanie za konkurencyjną cenę? Każdy z nas w pewien sposób uczestniczy w tej "grze". Swoimi wyborami decydujemy - czy chcemy taniej? Czy chcemy lepiej? Czy chcemy inaczej? 
Jak zwykle nie mogę się rozpisywać, ... bo za chwilę przechodzę do kolejnego zadania, a z dołu ekranu wyskakują powiadomienia o kolejnych wiadomościach. 
_______
Wpis zaczyna wzbudzać emocje, to ... dobrze, ... to przyciąga ludzi. Dodałem gwiazdkę *, ponieważ zarzucono mi pisanie nieprawdy. Zatem małe sprostowanie - w pierwotnej ofercie pierwszej firmy była pozycja "Projekt graficzny + przygotowanie produkcji" wartość brutto 307,50 zł. Ja dokonałem skrótu myślowego i nazwałem to tylko "projekt graficzny" - przyznaję.
Firma pierwsza zareagowała i w drugiej kalkulacji obniżyła cenę. Teraz ten punkt został nazwany już tylko "Przygotowanie produkcji", natomiast wartość brutto, to już ... 246 zł.
Właściwie już mogę się cieszyć z sukcesu "niewidzialnej ręki rynku" - udało się obniżyć cenę o 61,50 zł. Dla mnie jest to już konkretna kwota.
=======
PODSUMOWANIE
10 czerwca, po rozpatrzeniu ofert, podjąłem decyzję o wyborze oferty MCC Medale.
Ta oferta była najtańsza a jednocześnie oferowała dodatkowe rozwiązania tj. emalię oraz dedykowaną szarfę. Nie zamieszczam tutaj wizualizacji ponieważ i tak zostanie zmodyfikowana. Natomiast pozostałe oferty (MODERN FORS i Beata Juszczyk) również są ciekawe, oferują np. więcej detali. Niemniej jestem zadowolony zaistniałą sytuacją - konkurencja, o ile jest zdrowa, jest naprawdę dobra dla wszystkich. W końcu sam turniej PITS jest również rywalizacją i ma jako cel podnoszenie poziomu gry wszystkich graczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz