środa, 14 grudnia 2016

Stare zadanie z Szachisty

Będąc niedawno na strychu natknąłem się na kwietniowy numer "Szachisty" z 1995 r. Na okładce było zdjęcie GM A.Wojtkiewicza i zadanie mat w dwóch posunięciach. Postanowiłem zabrać tę gazetę na zajęcia kółka szachowego. Moi podopieczni nie dali rady rozwiązać, mimo że oferowałem czekoladę jako nagrodę. Właściwie to trochę za dużo zamieszania się zrobiło. Był jeszcze jeden nowy uczeń, którego uczyłem zasad. Dzieciaki zaczęły szukać w Internecie ale nie poszukały. Wtedy zwróciłem im uwagę, że w 1995 r. nie było jeszcze w Wapnie Internetu. Pierwsze połączenie internetowe odbyło się w szkole w grudniu 1998 r. Przy okazji była okazja do porozmawiania o cenach. Na tym egzemplarzu była cena 25000 zł. 
Zadanie nie jest łatwe ale dlatego jest ... wciągające :)
Za to chess.com "sprawdziło mnie" z zadania, w którym trzeba wskazać 2 posunięcia, po których udaje się czarnym zremisować. Niedawno je miałem i dobrze wskazałem pierwsze posunięcie ale w drugim się pomyliłem. Tym razem pamiętałem, co należy zagrać :)
Sprawdzając pocztę natknąłem się jeszcze na tweet Susan Polgar z zadaniem Wlathera von Holzhausena :) Mat w 2 posunięciach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz