wtorek, 8 listopada 2016

Proza ... codzienności

Wszystkie słupki na YT idą w dół, widocznie większość szkół już przerobiła "działania pisemne". Dodatkowe święta, to tylko szersze dołki na wykresach. Problem turnieju w nadchodzący weekend rozwiązał się sam. W finansach też dołek, zatem w ramach oszczędności ... nie zagram ani w Bydgoszczy ani w innym turnieju. O ile wydatki pojawiają się co i rusz. Raz mniejsze, raz większe ale stale coś. Np. okazało się na przeglądzie, że w Micrze trzeba było zmienić opony. Wulkanizator miał sprowadzić i ... mu się nie udało ale miał akurat jakieś używki na felgach i mi sprzedał. Jednak teraz okazało się, że to letnie były i trzeba było jeszcze dokupić zimówki. (bo Ewa na letnich jeździć nie chce). W Swifcie też trzeba będzie opony zmienić. Drewna wolałem dokupić i chociaż jeszcze nie dojechało, to pieniądze już odłożone. 
Pracy natomiast mnóstwo i to takiej niewymiernej. Były niedawno kolejne raporty z rytmiczności oceniania. Były dodatkowe raporty z braków w DE. Niedawno przygotowywałem prezentację na Dzień z TIK. Dzisiaj kilka godzin musiałem poświęcić na przygotowanie dokumentacji prac konkursowych uczniów. Całe szczęście, że prac było mało, to i pracy mojej mniej. To wszystko oczywiście praca niewymierna. Jeśli jeszcze któraś z prac coś wygra, to jest OK ale ... patrząc na prace zwycięzców z ubiegłego roku, to nie spodziewam się rewelacji. 
Nawet w samej pracy w szkole trzeba mieć "hart ducha". Jedzie człowiek z optymizmem a tam jest co rusz problem ... Na koniec dnia lekcja z 3 gimnazjum i to taką "podręcznikową gimbazą" ... Wystarczy kilkoro trudnych, którzy stale mają jakieś "ale", którym stale coś nie gra, do tego problemy z połączeniem internetowym i ... człowiek wychodzi niezadowolony, bo nie tak miała lekcja wyglądać. ...
-
W USA dzisiaj wybory i trudno powiedzieć kto wygra. Trump jest kontrowersyjny ale Clinton, to ... już naprawdę katastrofa. Całe szczęście, że czasami pokazują Amerykanów, którzy mają dystans do tych wyborów.
-
Dzisiaj rząd zdecydował o likwidacji gimnazjów. Ja byłem wrogiem ich wprowadzania. Doskonale pamiętam, że tamta reforma naprawdę wiele kosztowała. Teraz też będzie na pewno kosztowała. Dla Wapna i dla mnie (jako pracownika szkoły), to pewnie będzie gorzej. Do tej pory było 9 roczników (6+3) teraz będzie 8 roczników. Do tego dochodzi niż demograficzny (chyba że 500+ zacznie działać).
-
W szkole zaczynają się już również rozmowy - kto wystartuje na dyrektora w następnej kadencji?
Podobno Janusz już nie wystartuje. Ot taka listopadowa smuta.
-
Jeszcze wracam czasami myślami do niedzielnego turnieju. Zwłaszcza trudno mi pogodzić się z faktem, że z każdym, z pierwszej trójki miałem remis z pozycji siły i trzy razy nie odważyłem się zaryzykować ...
Czy jeszcze mam szanse zostać Mistrzem Powiatu? Myślę, że tak, ale trzeba się przyłożyć i przełamać lęk :)
-
GM Mateusz Bartel na swoim blogu (wreszcie) napisał ciekawy artykuł o nadchodzącym meczu o Mistrzostwo Świata. Spodziewa się wielu remisów i minimalnego zwycięstwa Carlsena. Ja natomiast liczę na dużo rezultatywnych partii i obstawiam pewne zwycięstwo Carlsena.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz