poniedziałek, 21 listopada 2016

Jak przełamać impas?

Przyglądam się siódmej partii meczu Carlsen-Karjakin ... i sobie piszę wpis kolejny. Carlsen nie może przełamać pretendenta a ja nie mogę przełamać finansów. Na zdjęciu kupon za 135 zł. To było trzecie podejście. Pierwszy kupon za kilkanaście złotych na trzy losowania zarobił kilka złotych. Drugi kupon za dwadzieścia złotych na trzy losowania zwrócił się. To postanowiłem "pójść za ciosem" i postawiłem 135 zł. W pierwszym losowaniu z tego kuponu była trójka a ponieważ nie padła piątka, to płacili za trójkę 42 zł. W systemie za 3 trójki dało to 126 zł. Pomyślałem, że jeszcze może coś będzie i ... będzie zysk. 
W tej chwili sytuacja na szachownicy ...
Ciekawe, że tym razem Carlsen ma wyraźnie gorszy czas ... chyba chce się "przyłożyć"?
-
Jednak ... w dwóch następnych losowaniach nic nie padło. Zatem 9 zł straty. Teraz jeszcze kusiło mnie zagranie za 135 ... ale odpuściłem i zagrałem za 22. Tak kontrolnie.
-
Sprawdzając stan konta bankowego zauważyłem pozycję za rachunek telefoniczny wyższą niż przewiduje abonament. Zatem postanowiłem sprawdzić - za co przepłacam. Logowanie na stronę Plusa wymaga wpisania numeru telefonu i pluskodu. Ponieważ nie loguję się tam często, to musiałem się pomęczyć ze znalezieniem pluskodu ale znalazłem. Jednak oprócz tego musiałem jeszcze wpisać dodatkowy kod sesji, który jest przysyłany SMS-em. Niezłe zabezpieczenia. W końcu odszukałem miejsce gdzie jest e-faktura ale ... okazało się, że nie mogę jej obejrzeć, bo nie logowałem się plushasłem. Trochę to irytujące - takie zabezpieczenia, aby wejść i jeszcze jakieś zabezpieczenie, aby zobaczyć szczegółowe pozycje ... daję minus Plusowi.
-
Przyszedł rachunek za wodę - 180 zł.
-
Przyszedł przekaz do zapłaty OC od Nissana. W ubiegłym roku było to 440 zł. Na wszystkich papierkach wielkie informacje o zniżkach: 60% i jeszcze 5% a ostatecznie do zapłaty ... 750 zł.
-
Teraz jeszcze przypomniałem sobie, że nie zapłaciłem za wywóz odpadów ...
-
Nadchodząca wypłata będzie mniejsza, bo zacznie się spłata pożyczki z kasy zapomogowej, ponadto pozycja z nadgodzin też będzie mniejsza, bo uczeń z którym mam zajęcia nauczania indywidualnego, czyli moje nadgodziny, był często chory ...
-
Na szachownicy niewiele się zmieniło.
-
Nawet w korepetycjach susza.
-
Goldchess też się nie odzywa.
-
Zapowiadali dzisiaj burzę magnetyczną na Słońcu, pewnie była.
-
Wczoraj mi się śniło, że jechałem do Niemiec do pracy. Okazuje się, że może był to proroczy sen.
-
500+ i inne socjalne obietnice wymagają pieniędzy, aby je dać rząd musi komuś zabrać. Głośno obecnie o "ucieczce" małych firm np. do Czech (aby uniknąć podatków).
W sobotę był w Warszawie wielki (?) protest ZNP przeciwko reformie edukacji. Gdy wprowadzano gimnazja, to niezbyt mi się podobało. Przy czym najbardziej bolało mnie - ile pieniędzy publicznych jest marnowanych na to przedsięwzięcie. Obecnie rozumiem PIS, że chce udowodnić błąd poprzedniej ekipy ale ... ile znów na to pójdzie pieniędzy? Ponadto - dla Wapna a tym bardziej dla mnie będzie to jednak strata. Zamiast dziewięciu roczników uczniów (6sp+3gim) będzie tylko osiem roczników sp. Mniej klas, to mniej godzin dla nauczycieli, to mniej etatów. Zatem szkoła w Wapnie straci.
-
Wreszcie pojawiły się niedokładności ... obu zawodników.

-
Już po losowaniu Lotto. Po zakupie kuponu zauważyłem w kilku zakładach 13 i wylosowano dzisiaj liczbę 13 ale na moim kuponie trzynastka była nie w tym zakładzie co trzeba. Akurat tam gdzie były dwie trafione liczby, trzynastki nie było. Zatem w pierwszym losowaniu nic. Za trójkę było tylko 16 zł była tylko jedna piątka za niemal 230 tys. zł.
-
Zadania na chess.com już od kilku dni nie idą i jest znów strata rankingowa. W jednej z partii już w drugim posunięciu połakomiłem się na piona i chociaż przeciwnik jest niżej notowany, to ciężko będzie uratować tę partię ... a taka była seria.
-
Ewa dostała najmniejszą premię spośród koleżanek z pracy. Nie bardzo możemy znaleźć klucz do takiej decyzji jej kierowniczki. Mi najbardziej pasuje, że ja jestem nauczycielem a kierowniczka ... nie lubi nauczycieli.
-
Sergiej się zamyślił i już ma gorszy czas (a miał dużo lepszy).
-

... Tak się czasami, często kończy - chcesz przełamać impas ... a sam zostajesz przełamany. Przewidywałem zwycięstwo Magnusa w tym meczu i to nawet przed czasem a ... chwilowo na prowadzenie wychodzi pretendent. 
Ciekawe - co teraz będzie się działo? (w tym meczu) Sytuacja się skomplikowała ale dla kibiców, to lepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz