wtorek, 4 października 2016

Jeszcze o ocenianiu (sprawiedliwym)

Tak się złożyło, że zostałem wytypowany przez dyrekcję do "sprawdzania rytmiczności oceniania". Natknąłem się w dzienniku na powyższą stronę (zrzut powyżej). Ciekawe czy w tym przypadku rodzice również monitują u wychowawcy niesprawiedliwość przy ocenianiu?
Przypadkowy czytelnik może być mocno zdziwiony takim wpisem. Ja zostawiam sobie jako taki kuriozalny przykład. Żeby było śmieszniej osoba od tego przedmiotu jest przekonana o swojej "znakomitej" renomie a uczniów ... ucisza spojrzeniem.
Na wszelki wypadek poniżej strona mojego "niesprawiedliwego" oceniania w tym samym czasie.

Z tym ocenianiem, to ja oczywiście mogę się mylić ale jeśli mam się pomylić, to wolę się zawsze pomylić na korzyść ucznia. Natomiast dla mnie najlepszymi ocenami mojej pracy są komentarze pod moimi filmami wypisywane zupełnie bezinteresownie, przez zupełnie nieznanych uczniów.
____
(15.10.16) Okazuje się, że ten wpis będzie miał konsekwencje. 12-go po powrocie z wycieczki do PBS w Wągrowcu osoba, o którą mogło chodzić w tym wpisie, zwróciła się do mnie ze słowami, że "nie podaruje mi tego/nie zostawi tak tego" (w każdym razie - mniej więcej taka była wymowa tych słów). Żeby było ciekawiej prawdopodobnie wcale tego wpisu nie czytała, tylko pewnie "życzliwy(a)" ją poinformował(a). Po tych słowach poczułem się, jakby sprawa miała mieć finał w sądzie. 
Nie wiem, czy ta osoba będzie jeszcze czytać ten wpis ale napiszę. Nie było moim celem atakowanie kogokolwiek, jeśli już to ewentualnie osoby, która zarzuciła mi niesprawiedliwe ocenianie. Przykład podałem, bo akurat taki miałem "pod ręką". Nie podawałem przy tym żadnych danych pozwalających na identyfikację ale to co umieściłem było prawdziwe (w odróżnieniu do polityków, którzy często powołują się na np. rzekome ...).
Wolałbym, aby ta osoba (rzekomo zniesławiona) nie marnowała swojego czasu i sił na "walkę" ze mną i udowadnianiu swoich racji. Jest tyle wiele dziedzin życia, gdzie można pożytecznie, pozytywnie wykorzystać energię. Ja naprawdę nikomu źle nie życzę i nie chcę być nikogo wrogiem. Właściwie, to już nawet miało być dobrze. Przeglądając dziennik zauważyłem, że opisywana osoba nie korzysta z wszystkich funkcjonalności i mógłbym nic nie robić i pozwolić, aby się dalej "męczyła". Jednak postanowiłem się przełamać i pokazać funkcje, które ułatwiają pracę w dzienniku. Wydawało się, że ... będzie lepiej a tu "bęc".

1 komentarz:

  1. Dzień Dobry!
    Panie Jacku zapraszam Pana do zapoznania się z moim najnowszym programem Arion 1.0-Basic. Program ten jest przeznaczony dla trenerów i instruktorów szachowych i ma im umożliwić przygotowanie swoich podopiecznych od strony ich umiejętności taktycznych.
    Program w tej wersji jest przeznaczony do prowadzenia 5 zawodników. W przygotowaniu jest wersja o znacznie większych możliwościach Arion 1.0 Expert.
    Przykładowo: Jest ona wyposażona w program kliencki Eion, który umożliwia rozwiązywanie zbiorów zadań przekazanych zawodnikowi drogą elektroniczną oraz umożliwia odsyłanie lub przekazywanie rozwiązań również drogą elektroniczną (z wykorzystaniem elektronicznej poczty lub nośników pamięci).


    Źródło programu:

    https://sourceforge.net/projects/arion-1-0-basic/?source=directory

    Z poważaniem

    Artur Urbaniak

    OdpowiedzUsuń