wtorek, 29 marca 2016

Mistrzostwa Polski w Szachach 2016' - otwarcie

Tylko fakt, że nie było dzisiaj lekcji pozwolił mi pojechać na oficjalne otwarcie Mistrzostw Polski w Szachach. Takie były korki, że trochę się spóźniłem, zresztą nie tylko ja. Nie spodziewałem się, że będzie aż tyle osób. Szacuję, że była ponad setka. Byli oczywiście oficjele, byli zawodnicy i zawodniczki. Wręcz zabrakło krzeseł. Było również wręczanie Hetmanów - jednego otrzymał ... Krzysztof Jopek - BRAWO! Niestety nie mógł osobiście odebrać. Zapamiętałem wystąpienie przedstawiciela LOTTO (sponsora), który powiedział, że "szachy to taki sport, gdzie nie trzeba dużo mówić" i skończył. Suma nagród w obu turniejach, to 120 tys. zł (po równo w obu turniejach - pierwszy raz). Później była jeszcze konferencja prasowa, która zaczęła się od losowania numerów startowych. Pytań z sali było mało. Ja w końcu się odważyłem :) i zapytałem, czy ktoś z uczestników przebiegł maraton? Było trochę uśmiechów. GM Marcin Tazbir, próbując "rozładować" atmosferę stwierdził, że razem to by się nazbierało, gdyby dodać biegi wszystkich uczestników a IM Iweta Rajlich dodała, że brała udział w biegu "Warsa i Sawy" (ale gdy miała 3,5 roku). Miałem jeszcze kilka pytań w zanadrzu ... ale nie odważyłem się zadać.
Porobiłem trochę zdjęć, które wkrótce udostępnię. Czekałem jeszcze na Nieoficjalne Mistrzostwa Polski w Bullecie. GM Jacek Tomczak spytał mnie nawet, czy będę grał. Kto wie ... może trzeba było zagrać? Jednak wybrałem filmowanie ... Filmik się "mieli" i jak będzie gotowy, to tu umieszczę. 
-
Na konferencji były pytania - kto wygra? Oczywiście szanse mają wszyscy ...
Ja mam swoje typy i nawet nie boję się ich zdradzić :)
Wśród mężczyzn wygra GM Dariusz Świercz a wśród kobiet GM Monika Soćko.
-
FOTO (ponad 100 fotek przeciętnej jakości z 29 marca 2016')
-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz