czwartek, 31 marca 2016

Cyberatak na konto pocztowe


Po transmisji z MP spojrzałem na program pocztowy a tam pełno wiadomości o jakiś niedoręczonych wiadomościach. Każda z dziwnymi linkami i dziwnymi załącznikami. Zaraz okazało się, że nie mogłem już nawet pobierać tam wiadomości, bo konto zostało zablokowane ... Tak się jeszcze dodatkowo składało, że w godzinach okołopołudniowych długo "walczyłem" z programami Sygnity i mimo szczegółowych wskazówek nie udało mi się rozwiązać problemów na 2 komputerach. Zatem porażka na całej linii informatycznej. Przy próbie połączenia z serwerem pocztowym otrzymałem informację, że moje Apple ID zostało zablokowane ... Były dwa warianty - albo miałem odblokować mailem ale to odpadało, bo wtedy jeszcze nie miałem dodanego alternatywnego adresu, zresztą chyba właśnie na tę metodę liczył cyberprzestępca, który wysyłał pewnie maile i z moim adresem zwrotnym i dlatego do mnie wracały i liczył, że może uda mu się podszyć dalej i otrzyma dostęp do konta. Pozostała druga droga "pytania zabezpieczające", które poprzedzone były pytaniem o datę urodzenia. Najgorsze było to, że to konto zakładałem kilkanaście lat temu i teraz nie byłem pewien jakich udzieliłem odpowiedzi. Z marką samochodu nie było najgorzej, miałem tylko wątpliwości, czy wielkość liter ma znaczenie. Natomiast z "ulubioną pracą" i "nauczycielem, którego najbardziej nie lubiłem" to już było naprawdę trudne. Ostatecznie jednak się udało ...uffff.
Dzisiaj natomiast miałem ponad dwugodzinną sesję z ekspertem z Sygnity, który przez TeamViewera "leczył" programy Sygnity. W końcu od jutra rusza "500+" i GOPS drży w posadach. Ucho już mnie bolało od słuchawki, bo ekspert mówił cicho (albo głośnik był kiepski). Sam na pewno bym tego nie zrobił, chociaż ostatecznie też ekspert zastosował rozwiązanie siłowe tzn, na szczęście miałem pobraną wersję instalacyjną tego programu a on wiedział co trzeba przenieść i gdzie wstawić. Bo jego błądzenie poskryptach i ręczne edytowanie niestety nie dawało skutku, chociaż wrażenie robiło. (na mnie). Oczywiście po wszystkim okazało się, że to co było popsute działa ale ... teraz nie działa co innego ... ale to już nie jest aż takie pilne. Zatem na jakiś czas spokój.
-
Mój imiennik GM Jacek Tomczak dzisiaj przegrał z GM Radosławem Wojtaszkiem i prawdopodobnie  będzie jedynym z zerowym kontem po drugiej rundzie ale wierzę, że jeszcze się odbije. GM Dariusz Świercz zremisował z GM JKD ale była gra a nie jakieś układy. Wygrała GM Monika Soćko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz