sobota, 14 listopada 2015

Ataki terrorystyczne w Paryżu / kto to pisze?

Wczoraj oglądałem mecz Polska-Islandia, który na szczęście wygraliśmy 4:2 ale początek był niezbyt zachęcający. Karol Linetty zagrał tylko kilka minut w końcówce, więc nie miał większych szans na wykazanie się. W tym czasie w Paryżu był inny mecz Francja-Niemcy i tam zaczęła się seria ataków. Zginęło ok. 200 osób, wiele jest jeszcze w stanie krytycznym. O wydarzeniach dowiedziałem się dopiero dzisiaj rano. Trudno jest jeszcze ocenić skalę i następstwa ... ale natknąłem się np. na stronę, gdzie zobaczyłem następujący obrazek.
Na mojego bloga generalnie trafiają szachiści i ... szachiści doskonale wiedzą, że pozycja przedstawiona na diagramie nie ma nic wspólnego z "obroną francuską". Autor tekstu widocznie coś, gdzieś słyszał ale nazwach wariantów się kończy ta wiedza. Oczywiście zwykłemu czytelnikowi taki błąd nie przeszkadza ale dla szachistów autor takiego zestawienia może stracić wiarygodność.
Mógł sobie chociaż porządnie wygooglać. Z ciekawości sprawdziłem i na szczęście wyniki wyszukiwania pokazują jeszcze obronę francuską z czarnym pionem na polu e6.

 Jak już jestem przy tekstach "szachowych", to przypomniała mi się moja matura z języka polskiego. Otóż napisałem wtedy rozprawkę w formie komentarza do partii szachowej. Tekst jak tekst - dostałem za tę pracę czwórkę, ale zastanawiam się - co czuł nauczyciel sprawdzający moją pracę. Ja odwoływałem się do konkretnej partii, którą można by było odtworzyć na szachownicy, chociaż dla polonisty nie miało to pewnie żadnego znaczenia. Dla mnie jednak ta partia miała wtedy konkretne znaczenie. To była partia świetnie przeze mnie rozegrana z teoretycznie silniejszym zawodnikiem z Piły, która przyniosła mi wtedy wypełnienie normy na II kat.
-
Jadąc dzisiaj z tortem na urodziny Jakuba przypomniało mi się, że w tym czasie swoje 87 urodziny obchodzi Teodor a ja o nich zapomniałem ... ale tyle rzeczy się działo ... ale zapomniałem.
-
Wczoraj na Drużynowych Mistrzostwach Europy Polska zremisowała z Austrią 2:2 a dzisiaj wygrała 3:1 z Mołdawią ale Radosław Wojtaszek ma już 2 przegrane.
-
Jutro jadę na Mistrzostwa Powiatu ... kompletnie nieprzygotowany szachowo, tylko lekko przygotowany mentalnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz