niedziela, 7 czerwca 2015

Kierunek Berlin

W tym roku postanowiliśmy pojechać do ... Berlina. Mieszkanie jest już właściwie zarezerwowane. Kosztowało 1135 zł za 3 noclegi, 4 dni. Teraz żyję już przeglądaniem wszystkiego związanego z wyprawą. Pierwotnie chciałem jechać samochodem ale ... naklejki, parkowanie, ... później był bus ale ... cena przystępna ale terminy mają swoje. No to pociąg - nawet ciekawa oferta ale ... w tamtą stronę. Całe szczęście, że nie kupiłem, bo bym mocno przepłacił. Pierwotnie myślałem, że 494 zł, to cena za bilet w dwie strony a okazało się, że to cena za bilet Berlin-Poznań. Z ciekawości odszukałem niemiecką stronę, gdzie można kupić bilet kolejowy i ... od razu była (dla mnie) po polsku i cena biletu też przyzwoita. Teraz jeszcze mi się przypomniało jak ok. 25 lat temu wracałem z Niemiec do Polski a dokładnie z Bochum i jak wtedy w kasie kupowałem bilet do Poznania i kasjer nie mógł się nadziwić, że kupuję bilet w jedną stronę (tylko do Poznania).
_
Mała errata - aż nie mogłem uwierzyć w tę cenę biletów powrotnych i jeszcze raz spróbowałem złożyć zamówienie i okazało się, że przy wyborze trasy powrotnej trzeba było znów wybrać (z rozwijalnego menu, które nie jest aż tak oczywiste) wariant promocyjny (jakby ta promocja nie mogła automatycznie obowiązywać w dwie strony). Natomiast napisałem do PKP zapytanie jak mam dokonać rezerwacji miejsca dla 14-letniego syna, któremu teoretycznie przysługuje darmowy bilet.
_

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz