poniedziałek, 22 grudnia 2014

Kreseczka nad "n"

Już wkrótce mój dowód osobisty straci ważność. Akurat będzie wymiana na nowy wzór, zatem okazja całkiem dobra.
Właściwie mógłbym o tym całkiem sporą książkę napisać.
Po zrobieniu zdjęć i wypełnieniu podania udałem się do USC. Oddaję wniosek i fotki. Pani sprawdza w systemie i ... nazwisko panieńskie matki ... Jak już wypełniałem wniosek, to się zastanawiałem, czy zrobić "n", czy "ń"? Pani dostrzega różnicę między moim wnioskiem a systemem. Pani sprawdza w "mojej teczce" akt urodzenia jest "Cieślińska", akt małżeństwa jest "Cieślińska", wszędzie jest "Cieślińska" tylko w księdze naszego USC jest "Cieślinska". Oczywiście próbuję zrobić z sytuacji, okazję do żartów ale pani z USC patrzy na mnie bardzo poważnie i nie podchwytuje okazji do rozładowania sytuacji. Oczywiście mówi, że jestem niewinny ale w celu wyprostowania tego "BARDZO POWAŻNEGO" błędu, muszę napisać specjalne podanie. Pisząc "specjalne" podanie upewniam się, czy wystarczy wpisać jedno imię (skoro mam dwa)? Podobno wystarczy. Pani umawia mnie na termin za dwa dni i postara się do tego czasu (bo zależy jej, aby to szybko załatwić) wystawić odpowiednią decyzję. W związku z koniecznością uprawomocnienia się decyzji, czas oczekiwania na nowy dowód wzrośnie z czterech do sześciu tygodni.
To jest Polska. Z całą pewnością pani z USC, będzie miała mnóstwo pracy w związku z dodaniem do nazwiska panieńskiego mojej mamy kreseczki nad "n". Z systemem ciężko jest wygrać.
-
Poprosiłem dzisiaj dyrektora, aby przygotował tekst życzeń na stronę internetową szkoły. Przysłał,  skopiowałem, wstawiłem. Za kilka godzin sprawdzam - jest komentarz, że niby z błędami. Oczywiście anonimowy. Już nie chciałem się wdawać w dyskusję. Mam swoją teorię, kto napisał ten komentarz. Poprawiłem, to co wydawało mi się "podejrzane".
-
Okazuje się, że dla niektórych ludzi kreseczki ... są bardzo ważne, ba ... stają się sensem życia.
__
23 XII
g. 7:30 dzwoni do mnie urzędniczka, iż już przygotowała decyzję i mogę ją już odebrać. To oddebrałem.

Oprócz decyzji, otrzymałem jeszcze odcinek od wniosku formularza (druk ścisłego zarachowania) z serią i numerem, z którym będę mógł zgłosić się za miesiąc po odbiór nowego dowodu osobistego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz