czwartek, 19 czerwca 2014

Łatwo wydać, trudno zarobić ...

Zakończył się konkurs FOR, "mój" film zajął 25 miejsce na 45. Wyniki zależały od liczby zdobytych lajków. Początkowo ograniczyłem się tylko do informacji na stronie szkolnej i to głównie uczniowie lakowali. Nie bawiłem się w wysyłanie pojedynczych wiadomości, bo widziałem że konkurencja szybko ucieka. Drugi film z naszej szkoły zebrał 3 razy więcej głosów ale tam uczniowie mocno się zaangażowali w zdobywanie lajków. W przedostatnim dniu głosowania skusiłem się jeszcze na płatną promocję na FB i poświęciłem na to 24 zł. Podobno informacja dotarła do 7,5 tys internautów ale ... na stronie głosowania przez tą dobę przybyły tylko 2 lajki zatem wynik "promocji" można uznać za ... "opłakany". Pewnie lepiej bym wyszedł, gdybym tak 10 bystrzejszym uczniom zaproponował po 2 zł za zdobycie 10 lajków, to bym miał 100 lajków. Dwie ekipy na konkursie zostały zdyskwalifikowane za "kupienie" lajków ale oni kupili je z takich "farm" np. na Allegro. Mój film nie był najlepszy, z tego zdaję sobie sprawę ale ten, który wygrał ... był ... też niespecjalny. Tak to już jest w konkursach.
-
Ponieważ konkurs dobiegł końca postanowiłem wstawić ten konkursowy (ale w lepszej jakości) wstawić na mój kanał. Wstawiłem, włączyłem "zarabianie" a tu niespodzianka YT chce potwierdzenia praw autorskich. Wykorzystałem tam tylko gotowce dostępne w iMovie i teoretycznie mógłbym odhaczyć, że posiadam prawa. Jednak ostatnio trochę czytałem o zmianach na YT, jak to trochę wszystko "porządkują" pod kątem właśnie zarabiania i ... doczytałem, że w licencji iMovie jest mowa o darmowym wykorzystaniu "motywów" ... ale nie w celach zarobkowych. No cóż, zatem ... wyłączyłem zarabianie na tym filmie. Będę się musiał teraz uśmiechać do Jakuba, żeby mi robił podkłady do moich filmików. Nawet odgłosy lasu będę musiał sam nagrywać. Doczytałem również, że jest jakiś serwis oferujący podkłady do filmików na YT, akceptowany przez YT ale koszt podkładu to 2 $, niby nie dużo ... ale to nie jest łatwo tyle zarobić.
Tak jak napisałem w tytule tego wpisu - "łatwo wydać, trudno zarobić"! Życie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz