niedziela, 9 sierpnia 2009

Szachy - odbicie od "dna"

Na chess.com miałem jakiś czas spokój, pokończyłe wiele partii, zostały same proste lub "uśpione" ale teraz się zaczęło tzn. zaczął się finał jednego z turniejów, w których grałem - zawodnicy mają po 2300, 2400. Wyzwał mnie jakiś Kanadyjczyk, też z wyższym rankinkiem. Prawdopodobnie wkrótce zacznie się mecz Polska-Słowenia i też będzie z silniejszym zawodnikiem, zatem kończy się czas wakacyjny i trzeba bedzie się wziąć do "roboty". Oprócz tego zbieram się do napisania artykułu dla "Jabłuszka" o szachach w świecie macintoshowym. Mam nawet tytuł: "Szach i Mac" Trochę już nad tym artykułem myślałem, chcę opisać co ważniejsze programy - np. ciekawą funkcję w programie "Chess" tzn. sterowanie głosem (niestety po angielsku) ale ciekawostka jest. Dzisiaj trochę poczytałem o szachach 960, czyli fischerowskich tzn.pionki stoją normalnie, zasady są normalne ale ustawienie figur jest losowane i tu nie ma opracowanych debiutów a jest bardzo ważną fazą gry. Na chess.com można grać w wersję 960 (bo tyle jest możliwych ustawień) ale jeszcze się nie odważyłem. Ciekawe, czy jest program szachowy na Mac'a grający w wersję 960?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz