wtorek, 30 czerwca 2009

Rok złego biegania

Znów pojawił się ból w kolanie i dlatego zamiast biegać jeździłem trochę na rowerze. Postanowiłem poszukać trochę w internecie na temat "kolana biegacza" i ... Doszedłem do wniosku, że cały czas źle biegam, że muszę zmienić technikę biegania. Do tej pory biegałem "na piętę", czyli ubijałem asfalt a ciężar amortyzacji był przenoszony na kości a powinienem biegać może nie aż na palcach ale na śródstopiu tak, aby amortyzacja była robiona przez mięśnie. Okazuje się, że przede wszystkim jest to wina koncernów produkujących buty - to one zaczynają produkować buty o amortyzowanej pięcie i tym zachęcają ludzi do biegania "na piętę" a buty drogie, natomiast biegając na palcach wystarczyłyby zwykłe trampki a nawet niektórzy biegają boso. Zatem czas zmienić technikę biegu :) Wczoraj trochę próbowałem i wiem, że nie będzie mi łatwo się przestawić, jednak to jest logiczne, że kontuzje są właśnie przez bieganie "na piętę". Wydaje się, iż co może być prostszego od biegania ... a jednak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz